Artık yeter! Her konuda güzel manzaralar görmek istiyoruz

Resim
İnsan sırf yazmış olmak için yazar mı? Yazar. Yazar; ama bu yazdıklarını paylaşmanın ne derece doğru olduğunu tartışmak gerekir. Öyle ya, kimsenin zamanını almaya hakkımız yok. Bunu bile bile yazıyorum. İstenirse her yazıdan ders veya ibret alınabilir diye de bir gerekçe uyduruyorum.
Güncel ötesi’ndeki yazılarım aşağı yukarı hep böyle; yani yazmış olmak için…
Klavye başına, hangi konuda ne yazacağımı da bilmeden geçiveriyorum. Önceki yazılarımı okuyan varsa bilir; okumayanlar için tekrar edelim. Bir ülke adını, veya bir kelimeyi Google’ye yazıveriyorum. Çıkanlardan, özellikle fotoğraflardan birini gözüme kestiriyorum ve de oyuna başlıyorum. Bu bir oyalanma; ama dünya da bir oyalanma. Önceki yazılarımda ilginç bilgiler de, tesadüfen dahi olsa sergiledik. Bakalım bugün?
Günümüz gündemini karartan ABD’yi yazmayacağım. Malta Adasını da Man adasını da yazmayacağım. Zaten gündemden kaçıyorum. Onları yazarsam büsbütün çamura saplanırız. Çamur yerine başka bir kelime yazacaktım; ama hak etmeler…

Kelimeler


Bugün, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı. Bayram coşkumuzu dile getirmek; günün anlam ve önemini belirtmek için bir yazı yazmak istedim. İstedim; ama yazamadım; çünkü kelimelerin tansiyonu yükseldi. Yüksek tansiyon iyi değil.
Bugün, oğullarım Fuat ve Ahmet’le annelerinin kabrini ziyaret ettik. Ziyaret sonrası duygularımı dile getirmek; ne halde olduğumu belirtmek için bir yazı yazmak istedim. İstedim; ama yazamadım; çünkü kelimelerin tansiyonu düştü. Düşük tansiyon iyi değil.
Bugün Güneş’in Samsun’dan doğuşunu düşündüm. Güneşlendim.
Bugün, Nurum’un Aşağı Baklacı Mezarlığında batışını düşündüm. Hüzünlendim.
Güneşin aydınlığında hüznüm sergileniyor. Bereket, görecek kimsecikler yok yanımda.
Kelimeler belimi büküyor yalnızlığımda…
Bugün şiir yazmak istedim; ama yazamadım; çünkü karşıt duyguları, karşıt görüşleri temsil edecek kelimeleri bulamadım.
Bula bula önceleri şiir diye yazdığım kelime yığınını buldum.
Bulmak güzel , okumak zor olsa da…

Kelimeler


Kalbim
kaynayınca
Zihnimden
Buharlaşır kelimeler

Elimde kalem
Durunca
Defterlere sığmam
der kelimeler

Bir garip olunca
Korkma
Gizini açıklamayız
der kelimeler

Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli, 04. 04. 2015


         Sabahattin Gencal,

         Hamidiye-Çekmeköy- İstanbul, 19. 05. 2017

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En yaşlı zeytin ağacı Hz. İsa ile yaşıt olabilir