70'inde doğuran, ortalama 120 yıl yaşayan, kanser bilmeyen Hunza Türkleri...

Resim
70'inde doğuran ortalama 120 yıl yaşayan kanser bilmeyen Türkler Bu Türkler kansere yakalanmıyor 120 yıl yaşıyor sırrı ise…
Yukarıdaki satırlar dikkatinizi çekti mi?          Desenize, böyle bir giriş kimin dikkatini çekmez?
         Yukarıdaki satırlar benim yazdığımı düşünmüyorsunuz değil mi?
         Peş peşe soru cümlelerini sıralayıp sizi sabırsızlaştırdık mı?
         Merak etmeyin. Sabrın sonu selâmet derler ya… Şimdi yukarıdaki ilginç satırların devamı olan metinden alıntılar var sırada. Sırf sizlerin hatırı için yapıyorum bunu; yoksa önce gezimi anlatacaktım.
         Arada bir, geziye- tabii hayali geziye- çıktığımı biliyorsunuz. Bu günde gezdim… Aman aman gezin sende kalsın diyenler için kısa kesiyorum: Gezdim, gördüm, yazıyorum… Yanlış anlaşılmasın gezi izlenimlerimi ve gözlemleri değil; sadece ve sadece alıntıları:


Hunza Türkleri Hun Türklerinden geliyor. Pakistan ve Hindistan sınırında yaşayan bu insanların çok ilginç bir özelliği var.. Kadınlar 65-70 yaş arasında anne olabi…

Her yer aynı






Yine ne yazacağımı bilmeden geçtim klavyenin başına. Bu kez Orta Afrika yazdım. Doğrusu, ilginç manzaralar görüntüye gelir diye düşünüyordum. Görüntülerden birini tıkladım. Gerçekten ilginç, o kadar ki bir türlü bilmece gibi olan fotoğrafı çözümleyemedim:
Orta Afrika Cumhuriyeti’nin Ndassima kentinde, Müslüman Seleka milislerince işletilen bir altın madeninde meydana gelen göçükte 27 kişi hayatını kaybetti.(23.08.2014)[i]

            Fotoğrafa bakarak bunca kişinin göcük altında kalanları aradığını anlayamazdım. Bu bir tarafa, görüntünün altın madeni olduğunu da anlamazdım.

            Fotoğrafa bakıp nedir, ne değildir? Ne yapmaya çalışıyorlar? Vb. sorularla oyalanırdım belki; ama yazıyı okuyunca keyfim kaçtı. Türkiye’deki fakir fukaranın akıbetine uğrayanlar her yerde var demek ki… Her yer aynı…

            “Fotoğrafi değişseydiniz.”diyenleriniz olur mu bilmem.
            1980’de TODAİE’de master tezi hazırlıyordum. İzmit’in birkaç lisesinde alan araştırması yapacaktım. Kura çektim. Kandıra Lisesi de çıktı. Buradaki araştırma biraz zor oldu. Arkadaşlardan biri “Yakın bir Lisede örneğin Gölcük Lisesinde yapsan araştırmanı.” Kurada kandıra Lisesinin çıktığını söyleyince “Noter huzurunda mı kura çektin…” dedi. Şimdi de bu soru aklıma geldi. Googl’e bir kelime veya kelime grubunu yazıp gelecek görüntüyü beklemek elbette noter huzurunda değil. Ama o zaman kendimi kandırmış olmam mı?

            Yukarıda sözünü ettiğim araştırmayı değerlendirme kurulu başarılı ve takdire şayan buldu. Ama ben arkadaşın sözünden sonra bilimsel araştırmalara da pek inanmaz oldum.

            Galiba yöntemimiz işe yaramıyor. Yani aklımıza gelen kelime veya kelime grubunu Google’ye yazıp görüntülerden birini seçmek pek işe yaramıyor gibi. Kendimden kaçamıyorum. Yurdumun sorunlarını görmezden gelemiyorum. Bir katkım da olamayınca boşuna ezilip duruyorum. Rahatsızlığım da cabası.

            Yöntemimizi biraz daha deneyeceğim. Hemen pes etmek, umutsuzluğa kapılmak bize yakışmaz.

             Sabahattin Gencal, Hamidiye-Çekmeköy-İstanbul, 07. 04. 2017
           

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kelimeler

En yaşlı zeytin ağacı Hz. İsa ile yaşıt olabilir